Marketing Automation
Geautomatiseerde en gepersonaliseerde marketingcampagnes
Door middel van marketing automation wordt het mogelijk om op grote schaal gepersonaliseerde marketingcampagnes uit te voeren. Daardoor krijgt je bedrijf een stabiele stroom van nieuwe leads en klanten.
Door een mix van content marketing, email marketing, webformulieren, landingspagina’s en gepersonaliseerde content genereer je nieuwe leads en maak je ze klaar voor sales. Daardoor wordt het makkelijker om nieuwe klanten te krijgen!
Waarom kiezen voor marketing automation?
Er zijn vijf belangrijke redenen om voor marketing automation te kiezen:
- Omdat je een stabiele stroom van nieuwe leads en klanten wil
- Omdat gepersonaliseerde marketingcampagnes zorgen voor een hogere omzet
- Omdat je wil voorkomen dat leads vergeten worden
- Omdat je precies wil weten hoe je marketingcampagnes presteren
- Omdat je geen tijd wil verspillen aan het handmatig opvolgen van leads, dat bovendien gevoeliger is voor fouten
Artikelen op ons blog over marketing automation
Acht mythes over marketing automation en de waarheid erachter
Wanneer er processen zijn die repetitief zijn, is het tijd om deze te automatiseren. Dit is zeker ook het geval voor marketingprocessen. Marketing automation is hierbij erg belangrijk. Toch bestaan er misvattingen over marketing automation en dit zal verder besproken worden in het artikel.
Zo bouw je een automation in ActiveCampaign om een lead magnet te versturen
Het is mogelijk om een lead magnet te versturen in ActiveCampaign door middel van automation. Dit kan uiteindelijk erg handig zijn voor jouw bedrijf. In dit artikel zul je meer lezen over hoe je dit kan.
Marketing automation: zo begin je ermee
Marketing automation is een lastig onderwerp voor veel marketeers. Echter, ermee beginnen is niet zo lastig als het lijkt. In dit artikel zal verder verteld worden wat marketing automation inhoudt en hoe je ermee kunt beginnen.
Marketing automation & email marketing: wat is het verschil?
Veel mensen denken dat marketing automation en email marketing hetzelfde is. Toch zit er een redelijk groot verschil tussen de twee. Email marketing is zeker belangrijk als onderdeel van marketing automation, maar marketing automation heeft veel meer te bieden. In dit artikel zul je hier meer over lezen en uiteindelijk de verschillen te kunnen herkennen.
Zeven redenen om te starten met marketing automation
Marketing automation is een belangrijk middel om meer resultaat uit jouw marketing te halen. Het helpt immers ook met het verbeteren van je relaties met leads en klanten. In dit artikel zul je meer redenen krijgen om met marketing automation te beginnen.
Wat is marketing automation en wat kan je ermee?
Marketing automation is belangrijk voor bedrijven die willen groeien. Door marketing automation kunnen herhalende taken geautomatiseerd worden. Dit maakt marketing ook schaalbaar en meetbaar. In dit artikel zul je verder lezen over wat marketing automation is en wat je er verder mee kunt.
Zeven marketing automation methodes die je resultaten verbeteren
Er zijn allerlei verschillende marketing automation methodes. Deze kunnen je uiteindelijk helpen bij het verbeteren van jouw resultaat. In dit artikel zul je lezen over zeven methode's die jouw resultaat zullen verbeteren.
Lead nurturing: ontwikkel je strategie van start tot finish
Wanneer mensen voor het eerst in je marketing funnel belanden, blijven ze vaak even zweven voordat ze daadwerkelijk overgaan tot aankoop. Deze 'twijfelende leads' willen misschien meer informatie verzamelen voordat ze een beslissing nemen, of ze willen jouw producten en diensten vergelijken met die van je concurrenten. Moet je passief afwachten tot ze actie ondernemen, of is het beter om proactief te zijn?
Marketing automation bureau in Amsterdam
Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in marketing automation. Wij helpen zakelijke dienstverleners met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met account based marketing, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.
Klaar om te beginnen?
Wil je meer weten over marketing automation en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!
Artikelen in je inbox?
De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!