CRM

Customer Relationship Management

Met een CRM (de afkorting van customer relationship management) krijg je inzicht in alle gegevens van je leads en klanten. Bovendien zorgt het voor een proces waardoor je bedrijf meer nieuwe klanten en meer opdrachten bij bestaande klanten krijgt. Kortom; een CRM zorgt voor meer omzet!

Waarom kiezen voor CRM?

Er zijn drie belangrijke redenen om voor CRM te kiezen:

  • Omdat je inzicht wil in alle gegevens van je leads en klanten
  • Omdat je een proces wil dat zorgt voor meer klanten en omzet
  • Omdat je de sales- en marketingprocessen van je bedrijf op elkaar wil afstemmen
Download nu het Invalshoek CRM Handboek!

Artikelen op ons blog over CRM

Vijf redenen om nu in een CRM te investeren

Om klantrelaties te beheren is een CRM een handig systeem om te gebruiken. Toch worden veel achterhaalde methodes nog steeds gebruikt, zoals het gebruik van Excel sheets. In dit artikel zul je meer lezen over waarom je in een CRM moet investeren.

Artikel lezen

Vijf redenen om nu in een CRM te investeren
Top zes CRM systemen voor het midden- en klein bedrijf

Top zes CRM systemen voor het midden- en klein bedrijf

Er zijn erg veel CRM's beschikbaar op de markt. Er zitten ook veel verschillen tussen deze CRM's, dus is het handig om te weten wat het verschil is tussen deze systemen. In dit artikel lees je meer over welke CRM het handigst zijn voor midden- en klein bedrijven.

Artikel lezen

Vijf tips voor het kiezen van een CRM

CRM kan een grote rol spelen in het succes van jouw bedrijf. Dit komt vooral omdat het een gereedschap is  waarmee je de relatie met je klanten en leads beheert. In dit artikel zul je tips krijgen over waar je op moet letten bij het kiezen van een CRM.

Artikel lezen

Vijf tips voor het kiezen van een CRM
Zes signalen dat je MKB bedrijf een CRM nodig heeft

Zes signalen dat je MKB bedrijf een CRM nodig heeft

Veel MKB bedrijven gebruiken spreadsheets om relaties te beheren, maar dit is geen goede keuze. Als jouw bedrijf begint te groeien, wordt dit namelijk al snel onoverzichtelijk. Als je meer wilt weten over signalen die suggereren dat je een CRM nodig hebt, lees dan dit artikel.

Artikel lezen

De verschillen tussen leads, accounts, contacten en opportunities in CRM

In een CRM strategie worden vier delen gebruikt voor het managen van B2B verkoop: opportunities, contacten, accounts en leads. Deze termen komen voort uit Salesforce, maar in bijna elk CRM worden vergelijkbare woorden gebruikt. Dit artikel geeft aan wat het verschil is tussen de vier delen.

Artikel lezen

De verschillen tussen leads, accounts, contacten en opportunities in CRM
CRM is cruciaal voor sales & marketing

CRM is cruciaal voor sales & marketing

CRM is simpelweg een systeem op gegevens en gedrag van jouw leads en klanten bij te houden. Dit maak CRM cruciaal voor sales en marketing. In dit artikel wordt verder besproken wat de waarde is van CRM.

Artikel lezen

Acht redenen om van Salesforce naar HubSpot over te stappen

Salesforce is een prima systeem, maar het is ook niet perfect. Het systeem brengt complexiteit met zich mee, waardoor het lastig kan zijn om te beheren. HubSpot daarentegen heeft bepaalde aspecten, waar Salesforce niet aan voldoet. In dit artikel wordt dit verder besproken.

Artikel lezen

Acht redenen om van Salesforce naar HubSpot over te stappen
Zo gebruik je een CRM

Zo gebruik je een CRM

Het is lastig om handmatig jouw klantenbestand bij te houden in spreadsheets en notities. Hierbij kan je erover nadenken om een CRM te gebruiken. In dit artikel wordt besproken wat de voordelen zijn van een CRM en hoe je deze kunt gebruiken.

Artikel lezen

UTM tags opslaan in je CRM: hoe & waarom

In dit artikel wordt besproken hoe UTM tags en andere attributiedata opgeslagen kan worden in een CRM, en hoe je deze kan analyseren. Zo kan je erachter komen welke kanalen en campagnes zorgen voor de meeste klanten en omzet.

Artikel lezen

UTM tags opslaan in je CRM: hoe & waarom

CRM marketing & sales bureau in Amsterdam

Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in CRM. Wij helpen zakelijke dienstverleners met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met marketing automation, account based marketing, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.

Gesprek inplannen

Klaar om te beginnen?

Wil je meer weten over CRM en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!

Artikelen in je inbox?

De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!