CRM
Customer Relationship Management
Met een CRM (de afkorting van customer relationship management) krijg je inzicht in alle gegevens van je leads en klanten. Bovendien zorgt het voor een proces waardoor je bedrijf meer nieuwe klanten en meer opdrachten bij bestaande klanten krijgt. Kortom; een CRM zorgt voor meer omzet!
Waarom kiezen voor CRM?
Er zijn drie belangrijke redenen om voor CRM te kiezen:
- Omdat je inzicht wil in alle gegevens van je leads en klanten
- Omdat je een proces wil dat zorgt voor meer klanten en omzet
- Omdat je de sales- en marketingprocessen van je bedrijf op elkaar wil afstemmen
Artikelen op ons blog over CRM
Vijf redenen om nu in een CRM te investeren
Om klantrelaties te beheren is een CRM een handig systeem om te gebruiken. Toch worden veel achterhaalde methodes nog steeds gebruikt, zoals het gebruik van Excel sheets. In dit artikel zul je meer lezen over waarom je in een CRM moet investeren.
Top zes CRM systemen voor het midden- en klein bedrijf
Er zijn erg veel CRM's beschikbaar op de markt. Er zitten ook veel verschillen tussen deze CRM's, dus is het handig om te weten wat het verschil is tussen deze systemen. In dit artikel lees je meer over welke CRM het handigst zijn voor midden- en klein bedrijven.
Vijf tips voor het kiezen van een CRM
CRM kan een grote rol spelen in het succes van jouw bedrijf. Dit komt vooral omdat het een gereedschap is waarmee je de relatie met je klanten en leads beheert. In dit artikel zul je tips krijgen over waar je op moet letten bij het kiezen van een CRM.
Zes signalen dat je MKB bedrijf een CRM nodig heeft
Veel MKB bedrijven gebruiken spreadsheets om relaties te beheren, maar dit is geen goede keuze. Als jouw bedrijf begint te groeien, wordt dit namelijk al snel onoverzichtelijk. Als je meer wilt weten over signalen die suggereren dat je een CRM nodig hebt, lees dan dit artikel.
De verschillen tussen leads, accounts, contacten en opportunities in CRM
In een CRM strategie worden vier delen gebruikt voor het managen van B2B verkoop: opportunities, contacten, accounts en leads. Deze termen komen voort uit Salesforce, maar in bijna elk CRM worden vergelijkbare woorden gebruikt. Dit artikel geeft aan wat het verschil is tussen de vier delen.
CRM is cruciaal voor sales & marketing
CRM is simpelweg een systeem op gegevens en gedrag van jouw leads en klanten bij te houden. Dit maak CRM cruciaal voor sales en marketing. In dit artikel wordt verder besproken wat de waarde is van CRM.
Acht redenen om van Salesforce naar HubSpot over te stappen
Salesforce is een prima systeem, maar het is ook niet perfect. Het systeem brengt complexiteit met zich mee, waardoor het lastig kan zijn om te beheren. HubSpot daarentegen heeft bepaalde aspecten, waar Salesforce niet aan voldoet. In dit artikel wordt dit verder besproken.
Zo gebruik je een CRM
Het is lastig om handmatig jouw klantenbestand bij te houden in spreadsheets en notities. Hierbij kan je erover nadenken om een CRM te gebruiken. In dit artikel wordt besproken wat de voordelen zijn van een CRM en hoe je deze kunt gebruiken.
UTM tags opslaan in je CRM: hoe & waarom
In dit artikel wordt besproken hoe UTM tags en andere attributiedata opgeslagen kan worden in een CRM, en hoe je deze kan analyseren. Zo kan je erachter komen welke kanalen en campagnes zorgen voor de meeste klanten en omzet.
CRM marketing & sales bureau in Amsterdam
Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in CRM. Wij helpen zakelijke dienstverleners met het genereren van leads en het vinden van nieuwe klanten. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met marketing automation, account based marketing, sales enablement en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.
Klaar om te beginnen?
Wil je meer weten over CRM en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!
Artikelen in je inbox?
De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!