Customer Experience
Verbeter de klantervaring voor hogere retentie en meer omzet
De meeste bedrijven begrijpen heel goed dat klantervaring en klanttevredenheid belangrijk is. Maar vaak worden enkel beperkte initiatieven genomen om klanttevredenheid te meten en te verbeteren. Er ontbreekt een 360º blik op klantervaring en een proces om deze te verbeteren.
Wij geloven dat luisteren naar de stem van de klant en een proces om deze feedback te verwerken bijdraagt aan een succesvol en groeiend bedrijf. Daarom houden we ons bezig met customer experience.
Waarom de customer experience verbeteren?
Er zijn vijf belangrijke redenen om de customer experience te verbeteren:
- Blije klanten blijven langer klant en geven meer uit
- Meer inzicht in de behoefte van je doelgroep zorgt voor betere producten
- Betere reputatie en grotere naamsbekendheid
- Tevreden klanten zorgen voor nieuwe klanten
- Minder druk op je klantenservice
Artikelen op ons blog over customer experience
Case study: feedback surveys voor Hivos
Wij hebben Hivos geholpen met marketing automation, online adverteren en conversie optimalisatie. Dit heeft ook effect gehad op de customer experience van Hivos. Als je hier meer over wilt weten, kun je dit artikel lezen.
NPS berekenen: zo bereken je de Net Promoter Score
Door het berekenen van je Net Promoter Score kun je een betere indicatie krijgen over hoe de customer experience is van jouw bedrijf. Het geeft immers beter inzicht in het sentiment rondom jouw bedrijf, dienst of merk. Hoe je dit kunt berekenen lees je in dit artikel.
B2B klantfeedback: zes populaire feedback kanalen
Het is erg belangrijk om feedback te ontvangen in de B2B markt. Klanttevredenheid is immers gerelateerd aan het merk, niet aan het product. Hierdoor is het belangrijk om te weten welke populaire feedback kanalen er zijn.
Zes tools voor heatmaps en screen recordings
Door middel van heat maps en screen recordings is het mogelijk om te weten wat het gedrag is van jouw bezoekers op de website. Met deze zes tools kun je jouw heat maps an screen recordings meten, waardoor je het gedrag van jouw bezoekers beter in kaart kunt brengen.
Tien tips voor een hogere klanttevredenheid
Een hoge klanttevredenheid is belangrijk voor ieder bedrijf. Dit zou een doel moeten zijn voor elk bedrijf, en zal uiteindelijk tot succes leiden. Dus hoe krijg je nou zoiets voor elkaar?
Vier manieren waarop een chat de betrokkenheid en de ervaring van je klanten verbetert
Het is mogelijk om gebruik te maken van een online chat om een product te verkrijgen of een probleem op te lossen. Het is dus ook een goede manier om de ervaring van jouw klanten sterk te verbeteren.
CSAT berekenen: zo bereken je de Customer Satisfaction score
De tevredenheid van jouw klanten meten is erg belangrijk. Je moet er immers voor zorgen dat jouw bedrijf competitief blijft, en daar hoort het tevreden houden van jouw klanten bij. Een CSAT kan daar goed bij helpen. Maar hoe bereken je nou een CSAT?
CES berekenen: wat is de Customer Effort Score?
Het is van belang om te weten hoe klanten denken over jouw bedrijf. Daarbij hoort ook of ze het makkelijk of moeilijk vinden om door jouw website heen te gaan. Met de Customer Effort Score kan je hier achter komen!
Een customer experience programma starten in vijf stappen
Het is een uitdaging om klantervaringen te laten resulteren in sterke brand loyalty. Dit hoor je namelijk ook consistent te doen door het gehele bedrijf. Een customer experience programma zou jou hier goed bij kunnen helpen.
Boze klanten, hoe ga je daarmee om zonder ze te verliezen?
Het is altijd moeilijk om goed te kunnen communiceren met boze klanten. Je wilt ze immers niet verliezen en ervoor zorgen dat de emoties niet te hoog oplopen. Hoe ga je dan met boze klanten om?
Customer journey mapping: breng de klantreis in kaart
Je kunt visualiseren hoe klanten zich voelen tijdens contactmomenten met jouw bedrijf. Dit wordt ook wel customer journey mapping genoemd. Hiermee kun je mogelijke problemen en blokkades voor komen. Dus, hoe doe je zoiets?
NPS, CSAT & CES: wanneer gebruik je welke methode?
Bij klanttevredenheid zijn er drie belangrijke meetinstrumenten die vaak worden gebruikt: de Net Promoter Score (NPS), de Customer Satisfaction Score (CSAT) en de Customer Effort Score (CES). Elk van deze instrumenten heeft unieke eigenschappen en is geschikt voor verschillende situaties. In dit artikel bespreken we de kenmerken van elk van deze meetinstrumenten, leggen we uit in welke situaties ze het meest effectief zijn en geven we praktische adviezen voor een succesvolle implementatie.
Customer experience bureau in Amsterdam
Wij zijn een marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in customer experience. Wij helpen zakelijke dienstverleners verbeteren van de klantervaring en daarmee het verhogen van de omzet. Daarnaast helpen we B2B bedrijven met online marketing, conversie optimalisatie en online adverteren. Invalshoek is Gold Partner van HubSpot.
Klaar om te beginnen?
Wil je meer weten over customer experience en hoe je het kan inzetten voor jouw bedrijf? Plan dan nu een vrijblijvend gesprek met ons in!
Artikelen in je inbox?
De Invalshoek nieuwsbrief zit vol met tips over marketing, sales en CRM!