Marketing & Sales Blog

Wat is marketing automation en wat kan je ermee?

Wat is marketing automation en wat kan je ermee?

Marketing automation is een krachtige oplossing voor bedrijven die willen groeien. Door middel van marketing automation worden herhalende marketing taken geautomatiseerd, marketing processen gestroomlijnd en inzicht verkregen in het marketingproces. Hierdoor wordt marketing schaalbaar, meetbaar en een gestandaardiseerd proces. Kortom, met marketing automation wordt het makkelijker om marketingresultaten te voorspellen en te sturen.

Artikel lezen
Wordt Ello het nieuwe sociale netwerk?

Wordt Ello het nieuwe sociale netwerk?

Hey, een nieuw sociaal netwerk! Altijd leuk voor een early adopter zoals ik. Naast Twitter, Facebook, Path en al het andere sociale mediageweld is er nu Ello. In hun manifesto (onder het charmant getitelde WTF) vertellen de makers dat hun ambitie is om een sociaal netwerk te creëren dat mooi, simpel en transparant is en daarnaast vrij van advertenties, en dat rekening houdt met de privacy van gebruikers.

Artikel lezen
Klanttevredenheid? Het kan Comcast geen zak schelen

Klanttevredenheid? Het kan Comcast geen zak schelen

Het volgende geluidsfragment van een pijnlijk gesprek tussen een boze klant en een medewerker van de klantenservice van Comcast is de afgelopen dagen viraal gegaan. (Beluister hier: Comcast service fail). Ryan Block wilde zijn internet abonnement bij Comcast beëindigen en overstappen naar een andere aanbieder maar de medewerker stelt alles in het werk om dit te voorkomen. Het gesprek duurde ongeveer twintig minuten en de laatste acht daarvan zijn door Ryan opgenomen en op Soundcloud gezet. In een statement laat Comcast weten dat de medewerkers van de klantenservice niet zo opgeleid worden, maar ik heb zo mijn twijfels.

Artikel lezen
Het inrichten van klantenservice voor je app

Het inrichten van klantenservice voor je app

Stel je voor: je nieuwe app is een groot succes en je hebt 100.000 downloads te pakken! Feest! Stel je ook voor dat elke maand één procent van je gebruikers een vraag over je app heeft, dat zijn 250 vragen per week. Daar niet of slecht op reageren is killing voor je business. Klanten krijgen geen reactie, voelen zich niet gehoord, stoppen met je app te gebruiken en gaan klagen op social media en laten slechte reviews achter in de app stores. Potentiële gebruikers zien dat en besluiten om niet jouw app maar die van de concurrent te downloaden. Het gevolg: groei stagneert, een slechte reputatie en het einde van je app. Hoe richt je de klantenservice in om dit te voorkomen?

Artikel lezen
Dit is wat je koopt voor 4 euro en 96 cent aan advertenties op Facebook

Dit is wat je koopt voor 4 euro en 96 cent aan advertenties op Facebook

Vorige week heb ik €4,96 uitgegeven aan advertenties op Facebook. Mijn doelstelling was om de naamsbekendheid van Invalshoek te verhogen en om meer social proof voor het merk op te bouwen. Hoe meer likes op een pagina, hoe meer het merk vertrouwd wordt. Dit zijn dus branding doelstellingen en geen conversie doelstellingen. Om die reden zat er ook geen ‘call to action’ in het bericht op Facebook.

Artikel lezen