Marketing & Sales Blog

Wat te doen wanneer het aantal leads achterblijft?

Wat te doen wanneer het aantal leads achterblijft?

Een goed gevulde pipeline met leads is doorslaggevend voor je succes in sales. En omdat niet elke lead uiteindelijk een klant zal worden heb je er wel voldoende nodig. Als je daarnaast leads van goede kwaliteit hebt dan zal je sneller deals sluiten, die bovendien een hogere dealwaarde hebben. Je hebt natuurlijk wel genoeg leads nodig voor de omzet en groei van je bedrijf. Dus wat kan je doen als het aantal leads achterblijft op je verwachtingen?

Artikel lezen
Laat je medewerkers content maken voor marketing

Laat je medewerkers content maken voor marketing

Nog niet heel lang geleden was het maken van content voorbehouden aan de afdeling communicatie. Die schreven zelf blogs en artikelen, of ze huurden daar freelancers of bureaus voor in. Vaak was het voor anderen binnen de organisatie zelfs onmogelijk om een bijdrage te leveren, omdat in de arbeidsovereenkomst was opgenomen dat toestemming van bovenaf nodig was om over het bedrijf te schrijven.

Artikel lezen
Consultative Selling: eerst helpen en daarna verkopen

Consultative Selling: eerst helpen en daarna verkopen

Consultative selling is een gestructureerde sales methode waarbij wordt geholpen met het identificeren van het probleem voordat een aanbod wordt gedaan. In tegenstelling tot traditionele verkooptechnieken ligt de nadruk op de relatie en het oplossen van een probleem en niet op de pitch en de eigenschappen van het product. Het doel is dus niet om meteen je product te verkopen, maar om een probleem te vinden dat je voor de klant kan oplossen. In dit artikel krijg je antwoord op de vraag: ‘Wat is consultative selling?’.

Artikel lezen
CRM is cruciaal voor sales & marketing

CRM is cruciaal voor sales & marketing

Op het simpelste niveau is een CRM een systeem om gegevens en gedrag van je leads en klanten bij te houden. Een goed ingerichte CRM is echter niet enkel een database met statische of incidenteel bijgewerkte informatie. In plaats daarvan is het een reeks van processen met als doel om de relatie met de klant op te bouwen en zo waarde te creëren. Een CRM is dus geen telefoonboek om je contacten in te beheren, maar een systeem om meer sales en omzet te genereren.

Artikel lezen
Leadkwalificatie: met de juiste lead in gesprek

Leadkwalificatie: met de juiste lead in gesprek

Leadkwalificatie criteria zijn de eigenschappen op basis waarvan je een inschatting maakt of een lead klaar is voor een aankoop. Een minimale kwalificatie is bijvoorbeeld het hebben van het telefoonnummer van een organisatie, maar idealiter weet je al meer over een lead voordat je een salestraject start. Er zijn een aantal modellen die je kan gebruiken om leads te kwalificeren. In dit artikel gaan we dieper in op zes leadkwalificatie modellen.

Artikel lezen
Vijftien goede vragen om te stellen tijdens het salesproces

Vijftien goede vragen om te stellen in het salesproces

Verkopen is je klant leren kennen en ontdekken wat de behoeften zijn; dat is alle kennis die je nodig hebt om het juiste voorstel te doen. Om het winnende voorstel te doen moet je dus niet praten, je moet luisteren. En om te zorgen dat de juiste dingen verteld worden moet je de juiste vragen stellen. De juiste vragen stellen is dus essentieel om meer resultaat uit je salesproces te halen. In dit artikel een aantal ijzersterke sales vragen die je helpen om betere verkoopgesprekken te voeren.

Artikel lezen
Slechte eigenschappen waardoor verkopers opdringerig overkomen

Slechte eigenschappen waardoor verkopers opdringerig overkomen

Verkopers hebben doorgaans een slechte reputatie, wat erg jammer is want het zijn de mensen die uiteindelijk je omzet binnenhalen. Vanwaar deze slechte reputatie dan? Vaak is dit omdat verkopers drammerig of opdringerig overkomen. Het is zeker geen slechte eigenschap als je enthousiast bent over het product dat je probeert te verkopen, maar schrik je leads niet af door ‘weer zo’n irritante verkoper’ te zijn.

Artikel lezen