Marketing & Sales Blog

Vijf tips voor het kiezen van een CRM
CRM

Vijf tips voor het kiezen van een CRM

CRM (Customer Relationship Management) speelt een grote rol in het succes van je bedrijf. Dat komt omdat dit het gereedschap is waarmee je de belangrijkste voorziening van je bedrijf beheert, namelijk de relaties met je klanten en leads. Toch komt het nog regelmatig voor dat hiervoor Excel sheets gebruikt worden. Met een handjevol klanten lukt dat nog wel, maar zodra je bedrijf begint te groeien loop je tegen problemen aan. Het resultaat is een verslechterende relatie met je klanten waardoor je groei afneemt en je misschien zelfs de deuren moet sluiten. Daarom is het belangrijk dat je CRM onderdeel maakt van je groei strategie. Niet alleen voor grote bedrijven maar ook juist voor (nu nog) kleine bedrijven. In dit artikel een aantal tips voor het kiezen van een CRM voor jouw bedrijf.

Artikel lezen
Stop met je sales pitch, start met luisteren naar je leads

Stop met je sales pitch, start met luisteren naar je leads

Het klassieke beeld van een verkoper is iemand met een gelikt verhaal die altijd klaar staat om zijn product te pitchen. Door middel van een gelikt verhaal weet hij iedereen te overtuigen. Maar in de praktijk werkt sales heel anders. De kunst is niet om met een gladde sales pitch je product aan de man te helpen, maar om te ontdekken wat nu echt belangrijk is voor je leads. En daarvoor werkt een sales pitch dus juist niet.

Artikel lezen
Zes signalen dat je MKB bedrijf een CRM nodig heeft

Zes signalen dat je MKB bedrijf een CRM nodig heeft

Veel MKB bedrijven gebruiken spreadsheets om hun relaties te beheren, maar dit is eigenlijk een grote fout! Zodra je bedrijf begint te groeien wordt het namelijk erg onoverzichtelijk. Daarnaast ontbreekt bij spreadsheets een goed proces om je data te beheren. Het gevolg: dubbele contacten, ontbrekende informatie, medewerkers die geen gebruik maken van de beschikbare gegevens en veel tijdverlies met het invoeren van data. Een grote nachtmerrie!

Artikel lezen