Marketing & Sales Blog

Sales: zeven technieken om een deal te sluiten

Sales: zeven technieken om een deal te sluiten

De vaardigheid om een deal te sluiten is een van de belangrijkste vaardigheden van elke verkoper. Van professionals in sales wordt verwacht dat ze voor zoveel mogelijk omzet zorgen, en daarom zijn er in de loop der tijd veel technieken ontwikkeld die helpen bij het sluiten van deals. In dit artikel zeven technieken die je helpen om meer deals te sluiten, zodat ook jij je omzetdoelstellingen haalt!

Artikel lezen
Waarom telemarketing nog steeds belangrijk is

Waarom telemarketing nog steeds belangrijk is

Een van de meest onderschatte marketing en sales kanalen is de telefoon. Regelmatig wordt aangekondigd dat telemarketing is overleden, maar nog steeds blijft het een van de meest effectieve manieren om een relatie op te bouwen en te onderhouden met je klanten en leads. Telemarketing is een perfecte methode om leads te kwalificeren, verkoopafspraken te maken of om een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Door het inzetten van telemarketing maak je direct contact met je relaties. Maar hoe begin je met telemarketing zonder meteen een callcenter in te schakelen?

Artikel lezen
Zo optimaliseer je jouw website voor voice search

Zo optimaliseer je jouw website voor voice search

Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van slimme assistenten voor het zoeken op het internet. Bijvoorbeeld met Siri van Apple op de iPhone, of thuis met een slimme speaker zoals een Google Home of Amazon Echo. Ook zijn er steeds meer bedrijven die deze diensten integreren met hun eigen producten, zoals Sonos dat bijvoorbeeld doet. Voice search wordt dus steeds belangrijker, en daarmee ook SEO voor voice search.

Artikel lezen
Vijf misverstanden over sales productiviteit

Vijf misverstanden over sales productiviteit

Bij sales gaat het om productiviteit, of je nou sales manager, account specialist of inside sales agent bent. Want meer sales betekend meer omzet. Daarnaast wil je je sales doelstellingen halen en overtreffen, en dat het liefst zo snel mogelijk zodat je elk kwartaal je quotum haalt. Toch zijn er veel misverstanden over sales productiviteit. In dit artikel gaan we op vijf van deze misverstanden in.

Artikel lezen
Vier manieren waarop een chat de betrokkenheid en de ervaring van je klanten verbetert

Vier manieren waarop een online chat de betrokkenheid en de ervaring van je klanten verbetert

Waarschijnlijk heb je al wel eens gebruik gemaakt van een online chat of automatisch telefoon systeem om informatie over een product te verkrijgen of om een probleem op te lossen. Het overgrote deel van deze systemen maakt gebruik van kunstmatige intelligentie technologieën om je vragen te begrijpen en te voorspellen wat je nodig zal hebben om de juiste informatie op een zo klantvriendelijk mogelijke manier te krijgen.

Artikel lezen
Sales: negen alternatieven voor 'We horen graag van u!'

Sales: negen alternatieven voor 'We horen graag van u!'

Potentiële klanten krijgen te maken met zoveel sales mensen die contact met ze willen, dat het belangrijk is om je berichten fris, helder en opvallend te houden. Een manier om dit te bereiken is door saaie, afgezaagde zinnen zoals “We horen graag van u!” te vervangen door originelere alternatieven zoals “Ik stel uw snelle antwoord zeer op prijs!”. Zo zal je opvallen tussen de concurrentie, je kansen op het ontvangen van respons vergroten en er zeker van zijn in kortere tijd meer deals te sluiten.

Artikel lezen