Heel eerlijk, ik ben fan van Salesforce. En ik heb vroeger ook veel met Salesforce gewerkt. We gebruikten het zelf bij Invalshoek als ons CRM en we hebben er ook aan gewerkt voor klanten van ons. Maar ook Salesforce is niet perfect. Je kan er alles mee maar dat brengt ook veel complexiteit met zich mee en maakt het lastig om te beheren. Daarom zijn we al een tijd geleden overgestapt van Salesforce naar HubSpot, en zijn we uiteindelijk zelfs HubSpot Partner geworden. In dit artikel leg ik uit waarom.
Redenen om voor HubSpot te kiezen
- De prijs is goed en je krijgt veel voor wat je betaald.
- Je hoeft geen licenties te kopen voor mensen die alleen maar hoeven in te loggen om gegevens in te zien of in te voeren. Deze kunnen een gratis account gebruiken.
- De interface van HubSpot is ongelooflijk intuïtief, waardoor het eenvoudig is om je medewerkers op het platform te trainen en om het ze te laten gebruiken. HubSpot is simpelweg eenvoudiger in gebruik dan Salesforce.
- HubSpot is gemakkelijk te gebruiken en te configureren, hierdoor hoef je geen salaris van zes cijfers te betalen aan een functioneel beheerder voor je CRM. Dus ook voor het beheer is HubSpot eenvoudiger dan Salesforce.
- Verkopers zijn er gek op, en nog belangrijker: ze gebruiken het! En dat zonder ze onophoudelijk te porren of te moeten dreigen met marteling.
- Je kunt je niet verbergen voor HubSpot. Rapportage en dashboards zijn eenvoudig om in te stellen. Sales managers kunnen met een paar klikken productiviteitsrapporten van het verkoopteam opvragen met daarin telefoongesprekken, emails, taken, vergaderingen, gesloten deals, omzet en meer.
- HubSpot CRM kan je inrichten zoals je bedrijf is ingericht, in plaats van dat je je bedrijf moet inrichten rondom je CRM.
- De klantenservice en technische ondersteuning van HubSpot is geweldig. Hun service is responsief, vriendelijk, geduldig en ze geven het gevoel dat je een VIP bent als je contact opneemt.
Waarom stoppen met Salesforce?
Hierboven natuurlijk een aantal goede redenen om te kiezen voor HubSpot, maar waarom zou je stoppen met Salesorce? Salesforce is een fantastisch CRM, maar het is erg prijzig en lastig om te beheren. Vaak is een functioneel beheerder nodig om Salesforce goed te laten werken, en hoeveel organisaties hebben daar het budget voor? En vaak wordt dat laatste ingevuld met een IT functie maar daar is minder inzicht in sales dus dat is geen ideale oplossing. Daardoor is een eenvoudiger CRM zoals HubSpot de beste oplossing voor veel bedrijven.
HubSpot helpt om leads effectiever te beheren, krachtige email prospecting reeksen uit te voeren, beter inzicht en zichtbaarheid te krijgen in je salesfunnel en om veel meer deals te sluiten.
Ben je aan het nadenken om van Salesforce over te stappen naar een ander CRM en wil je meer weten over HubSpot? Lees dan nu meer over HubSpot en hoe wij bij een overstap kunnen helpen.