Marketing & Sales Blog

CES berekenen: wat is de Customer Effort Score?

CES berekenen: wat is de Customer Effort Score?

Stel je voor dat je naar een winkel gaat waar je een moeilijke puzzel moet oplossen of de uitgang in een doolhof moet vinden vóórdat je de winkel uit mag. Ga je daarna ooit nog terug naar die winkel of kies je in het vervolg voor een winkel waar je gemakkelijker een aankoop kan doen? Waarschijnlijk ga je liever naar die meer toegankelijke winkel, vooral voor je dagelijkse boodschappen. Een concurrent is zeker in de online wereld nooit meer dan een paar klikken van je verwijderd...

Hoe kom je te weten hoe klanten denken over jouw bedrijf? Vinden ze je toegankelijk of te ingewikkeld? Door de customer effort score (CES) te meten kun je dit te weten komen!

Artikel lezen
Wat is een Demand Side Platform (DSP)?

Wat is een Demand Side Platform (DSP)?

Programmatic advertising gaat over het inzetten van technologie om het aankopen van ads in banen te leiden. Middels AI-based algoritmes kunnen adverteerders er zekerder van zijn dat ze efficiënte, getargete en relevante campagnes lanceren voor hun doelgroep. Programmatic advertising is het in- en verkopen van ads middels software om ze vervolgens te publiceren middels algoritmes.

Artikel lezen
CSAT berekenen: zo bereken je de Customer Satisfaction score

CSAT berekenen: zo bereken je de Customer Satisfaction score

De mate van klanttevredenheid kan je bedrijf maken of breken. Om er zeker van te zijn dat je meekomt in de huidige competitieve markt moet je veel aandacht en energie steken in een klantervaring programma en een feedback-based organisatie creëren. Dit is vooral belangrijk omdat negatieve feedback nogal grote invloed kan hebben. Amerikaans onderzoek wees uit dat iemand met maar liefst 15 anderen een negatieve ervaring deelt en een positieve ervaring met slechts elf andere mensen. De impact van een negatieve ervaring is dus vele malen groter dan die van een positieve ervaring.

Artikel lezen
Waarom is marketing belangrijk voor een bedrijf?

Waarom is marketing belangrijk voor een bedrijf?

Het succes van een onderneming ligt in de marketing ervan. Marketing is de activiteit van het promoten en verkopen van producten of diensten, inclusief marktonderzoek en promotie. Elk bedrijf heeft marketing nodig omdat zonder marketing een bedrijf wellicht wel de beste producten verkoopt of diensten aanbiedt, maar niemand zou het weten. Daarom is marketing belangrijk voor elk bedrijf.

Artikel lezen
11 SEO trends om mee te scoren in 2022

11 SEO trends om mee te scoren in 2022

Het jaar 2021 was een jaar vol grote veranderingen voor de digitale marketingindustrie. Er waren twee grote veranderingen in het zoekalgoritmen van Google, er was een enorme stijging in mobiel zoeken en ook de SERP’s hebben een flinke update gehad. Dit geeft eens te meer aan dat websites zowel mobiel- als gebruikersvriendelijk moeten zijn, anders zal het de top van Google waarschijnlijk niet halen. Hoe zal SEO er in 2022 uitzien, naarmate het gebruikersgedrag blijft evolueren en zoekmachines zich daarop aanpassen? We bespreken 11 SEO trends om mee te scoren in 2022.

Artikel lezen
De drie pijlers van waardecreatie

De drie pijlers van waardecreatie

Het succes van je bedrijf wordt bepaald door hoeveel waarde je kan creëren voor je klanten. Waardecreatie heeft drie belangrijke pijlers: snelheid, kwaliteit en kosten. Maar wat is waarde precies? Waarde zijn de voordelen die je klanten hebben van je producten minus de kosten ervan. Dus hoe groter de voordelen des te waardevoller je producten zijn voor de klant.

Artikel lezen
NPS berekenen: zo bereken je de Net Promoter Score

NPS berekenen: zo bereken je de Net Promoter Score

Bedrijven moeten hun trouwe klanten te allen tijde behouden om te kunnen blijven groeien. Klantloyaliteit verkrijg je door de moeite die je doet om te voldoen aan de verwachtingen van klanten. Je moet het vertrouwen van je klanten winnen om ervoor te zorgen dat ze jouw bedrijf trouw zullen blijven en zullen blijven steunen, ook als de markt verslechtert. Een vaste klanten aandeel van 5% kan er al voor zorgen dat je bedrijf met maar liefst 95% kan groeien! Dus wanneer deze trouwe klanten rondbazuinen dat ze positief zijn over jouw bedrijf zullen je groeimogelijkheden grenzeloos zijn. Door de Net Promoter Score (NPS) te berekenen krijg je een beter inzicht in het sentiment rond jouw bedrijf, dienst of merk.

Artikel lezen