Je bent druk bezig met je marketing, maar het levert weinig op. Je bent bezig met email marketing, bent blogs aan het schrijven en koopt advertenties op Google. Misschien heb je zelfs al een paar landingspagina’s en doe je aan display advertising. Maar het levert niks op want je hebt geen overkoepelende marketingstrategie. Dat is natuurlijk een zeer slechte situatie om in te zitten als bedrijf. Welke kansen mis je hierdoor?
Je hebt wel content op je website, maar je weet niet welke doelgroep je wil aanspreken. Want je hebt namelijk geen goed beeld van wie je ideale klant is. Daardoor is de content niet relevant voor de bezoekers van je website. Het gevolg is dat ze zich niet aanmelden voor je email nieuwsbrief, geen whitepapers downloaden en je contactformulier niet invullen. Kortom, doordat je website niet relevant is voor je bezoekers levert het geen nieuwe leads op.
Wellicht ben je al een stap verder en levert je website inderdaad nieuwe leads op. Het probleem is dat elke keer als je een lead overdraagt aan sales dat je die terugkrijgt. Wat is de reden hiervoor? Dat is dat de de leads die je aan sales overdraagt niet goede kwaliteit zijn. De verkopers kunnen er gewoon niks mee! Het gevolg hiervan is een relatiecrisis tussen sales en marketing. En natuurlijk dat je de doelstellingen voor omzet en winst niet haalt. Hoe lang blijft je bedrijf nog bestaan in deze situatie?
Er zijn een aantal redenen waarom leads zich uitschrijven voor je nieuwsbrief, maar de belangrijkste is dat de inhoud ervan niet relevant is voor de lezers. Email is een van de krachtigste marketing kanalen, maar dan moet je wel voorkomen dat de ontvangers zich uitschrijven. Want anders ben je alleen maar tijd en geld aan je email marketing aan het verspillen. Als de inhoud van je email marketing nieuwsbrieven niet interessant is voor je leads dan gaan zich zich uitschrijven. En daardoor worden de marketing en sales doelstellingen van je bedrijf niet gehaald. Het recept voor een regelrechte ramp! Hoe ga je dit voorkomen?
Er wordt bij je bedrijf veel geld uitgegeven aan allerlei marketing en promotie acties. Maar je probleem is dat je niet weet wat het oplevert. Want je bent vergeten om de activiteiten aan uitgaven te koppelen. Daardoor weet je niet wat van de dingen die je doet daadwerkelijk omzet oplevert. Je hebt dus geen zicht op hoe het marketing budget wordt besteedt. Hoe lang denk je dan dat marketing nog relevant blijft voor je bedrijf? En wat de gevolgen zullen zijn voor je loopbaan daar? En wat als het je eigen bedrijf is…
Je bedrijf is druk bezig met allerlei marketingactiviteiten, maar niks werkt. Je bent een beetje hier dingen aan het doen, en een beetje daar. Maar er zit geen lijn in, want het zijn allemaal activiteiten zonder een onderliggende strategie. Je hebt dus geen flauw idee wat het oplevert. Hoe ga je dit oplossen? Want hoe lang blijft je bedrijf nog bestaan als je dit probleem niet oplost?