Er zijn tientallen, zo niet honderden, aanbieders van platforms voor e-mail marketing. Sommige daarvan richten zich op e-commerce en webshops, terwijl anderen weer beter zijn voor bedrijven in de B2B markt. Ook zijn er platforms die zich juist weer op bloggers richten. In dit artikel een overzicht van tien betaalbare platforms voor e-mail marketing.

1. ActiveCampaign

Dit is niet alleen een mooi platform voor het verzenden van periodieke e-mail nieuwsbrieven, maar bevat ook een prima CRM. Daarnaast bevat ActiveCampaign een aantal basis marketing automation mogelijkheden. Vooral door het CRM is dit een ideaal platform voor B2B bedrijven, en voor bedrijven met een langere verkoopcyclus.

ActiveCampaign is de basis voor ons E-mail Marketing + CRM programma, speciaal ontwikkeld voor het MKB en voor startende bedrijven. Wil je een goed begin maken met ActiveCampaign neem dan contact met ons op.

2. Mailchimp

Dit is waarschijnlijke het meest populaire platform voor het versturen van e-mail nieuwsbrieven. Dit komt omdat Mailchimp gratis is om mee te beginnen terwijl het toch een aantal uitgebreide functies bevat. Een ideaal platform als je wil beginnen met e-mail marketing.

Wij gebruiken de ‘RSS naar e-mail’ functie van Mailchimp functie voor de nieuwsbrieven van onze Invalshoek Marketing Community. Op deze manier houden we de abonnees van deze nieuwsbrief op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de marketingwereld. Wil je deze nieuwsbrief ook ontvangen? Schrijf je dan nu in voor de Invalshoek Marketing Community Update.

3. GetResponse

Wat GetResponse onderscheidt van andere aanbieders van e-mail marketing is dat naast nieuwsbrieven ook landingspagina’s en webinars in het pakket zijn opgenomen. Dit maakt het een compleet pakket en perfect voor iedereen die één enkele oplossing voor digital marketing wil gebruiken.

4. Aweber

Een van de oudste e-mail marketing platforms. Vooral kleine organisaties zijn de doelgroep waar Aweber zicht op richt. Waar dit platform zich in onderscheidt is het gemak waarmee doelgroepen gesegmenteerd kunnen worden en de uitstekende klantenservice.

5. Constant Contact

Ook kleine bedrijven zijn de doelgroep van Constant Contact. Daarom hebben ze een uitgebreide klantenservice en helpen ze met het ontwikkelen van ideeën voor e-mail marketing campagnes. Nadeel is wel dat de laatste tool alleen in het Engels beschikbaar is.

6. Campaign Monitor

Het grote voordeel van Campaign Monitor is hoe makkelijk het is om zelf e-mail sjablonen te maken. Daarnaast is het ook ze makkelijk om e-mail campagnes te personaliseren en heeft het een aantal basis marketing automation functies.

7. SendinBlue

Als je een begin wil maken met e-mail marketing dan is SendinBlue een goed optie, dit komt omdat het gratis is om te gebruiken mits je niet meer dan 9000 mails per maand verzendt. Wil je uitgebreidere functionaliteiten dan is dit nog steeds een van de goedkopere platforms.

8. Emma

Emma presenteert zichzelf niet als een e-mail marketing platform, maar als jouw eigen e-mail marketing team. Daarnaast richt het zich meer op kennisorganisaties dan op e-commerce of webshops.

9. Curated

Het versturen van je eigen content is niet het doel van Curated, maar juist het versturen van de content van anderen. Curated content dus. Een bookmarklet maakt het makkelijk om content te verzamelen die je vervolgens aan de abonnees op je nieuwsbrief verstuurd. Makkelijk en snel.

10. Revue

Revue is meer een tool voor bloggers dan voor bedrijven. En net als bij Curated kan je content voor je nieuwsbrief verzamelen met een bookmarklet, maar Revue is wel een stukje goedkoper.

Wil je meer weten over sales anno nu? Download dan nu gratis het Invalshoek  Sales Handboek!

Wil je op een laagdrempelige manier beginnen met e-mail marketing? Bekijk dan ons E-mail Marketing + CRM programma voor MKB bedrijven!

Pin It on Pinterest