Conversie Optimalisatie
Wij verhogen de conversie van je website met slimme experimenten en gebruikersonderzoek
Haal jij wel voldoende omzet uit je website?
Een succesvolle website betekend meer dan veel bezoekers. Het betekend een website die geld oplevert. Bijvoorbeeld door online verkopen of door het genereren van leads. Daarom wil jij de conversie van je website optimaliseren. Zodat je zoveel mogelijk van de bezoekers omzet naar klanten voor je bedrijf. En daar helpt ons conversie optimalisatie programma bij.
Door conversie optimalisatie toe te passen zorg je ervoor dat meer bezoekers op je website een aankoop doen, een lead magnet downloaden, een offerte aanvragen of een formulier invullen.
Zo haal je uit dezelfde hoeveelheid verkeer meer rendement. En als de hoeveelheid verkeer ook nog eens groeit gaat het rendement van je website door het dak!
Onderzoek naar het gedrag van website bezoekers
Met ons conversie optimalisatie programma analyseren we je website op drie verschillende niveaus:
Web Analytics
We brengen de stappen in kaart die je bezoekers nemen om klant bij je te worden. Van de oorspronkelijke bron tot aan de uiteindelijk pagina waar de conversie plaatsvindt. Volgens kijken we bij welke stappen bezoekers afhaken.
Heatmaps & Screen Recordings
De stappen die bezoekers nemen op je website zijn één dingen, maar hoe gedragen ze zich op individuele pagina's? Daar kijken we naar met heatmaps en screen recordings. Zitten alle elementen op je website wel op de juiste plek om voor de hoogste conversie te zorgen?
User Feedback
Niet alleen het gedrag van bezoekers is belangrijk, maar vooral ook waarom ze zich zo gedragen. Dat onderzoeken we met slimme surveys.
Slimme experimenten om verbeteringen te testen
Op basis van het onderzoek stellen we hypotheses op hoe de conversie van je website verbeterd kan worden. Deze hypotheses testen we vervolgens met AB en Multivariate testen. Zo zorgen we ervoor dat veranderingen aan je website ook daadwerkelijk verbeteringen zijn die leiden tot een hogere conversie.
In vier stappen naar een hogere conversie
Door het volgen van ons vierstaps proces zorgen we voor een meetbaar hogere conversie van websites.
- Stap 1: onderzoek
- Stap 2: hypotheses opstellen
- Stap 3: experimenten uitvoeren
- Stap 4: verbeteringen implementeren
Na de vierde stap gaan we terug naar stap 1, op deze manier zorgen we voor een continue proces voor het verhogen van de conversie op je website. Want een website is natuurlijk nooit klaar.
Ben jij er klaar voor om meer resultaat uit je website te halen?
Vul dan het formulier op deze pagina in voor een gratis eerste gesprek en een vrijblijvende offerte voor ons conversie optimalisatie programma.
Invalshoek is een marketing bureau in Amsterdam dat weet waar ze het over heeft. Ik had nog nooit iets op dit gebied gedaan en heb ontzettend veel geleerd en ons werk wordt er door gemakkelijker.
Invalshoek is een aanrader voor zowel starters als al bestaande bedrijven.
Case study Rolmodellen Bureau lezen
Invalshoek helpt ons om op een efficiënte manier, continu online feedback te verzamelen van onze achterban. Zo kunnen we hen nog beter betrekken bij ons werk, onze communicatie verbeteren en er voor zorgen dat donateurs ons langer blijven steunen.
Case study Hivos lezen
Vraag nu gratis een vrijblijvende offerte aan om de conversie van website te optimaliseren:
Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk, uiterlijk einde volgende werkdag, contact met je op om het verhogen van de conversie op je website te bespreken.
Heb je vragen? Neem dan contact met ons op of bel naar 020 - 30 86 422.
Artikelen op ons blog over conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie: de beginnersgids
Om steeds meer succes en resultaat te behalen, kun je starten met conversie optimalisatie. In dit artikel zul je lezen over hoe je hiermee kunt beginnen.
Zo voer je een succesvolle A/B test uit
Een A/B test uitvoeren kan erg handig zijn voor het testen van jouw marketingstrategieën en keuzes. Met deze checklist kun je een A/B test uitvoeren, om uiteindelijk de beste resultaten te krijgen.
Marktonderzoek, wat is dat?
In een marktonderzoek kun je onderzoeken wat mensen in een bepaalde markt onderzoeken, welke producten ze kopen en waar ze deze kopen. Je kan ook in kaart brengen wat de trends zijn in de markt en daarop inspelen. Hierover, en meer kun je lezen in dit artikel.
Zes tools voor heatmaps en screen recordings
Door middel van heatmaps en screen recordings kun je in kaart brengen wat het gedrag is van jouw bezoekers op je website. In dit artikel zul je over tools lezen, die jou kunnen helpen bij het realiseren van zulke heatmaps en screen recordings.
B2B klantfeedback: zes populaire feedback kanalen
Voor een B2B bedrijf is het belangrijker om feedback te ontvangen van klanten dan bij B2C bedrijven. Voor B2B is het zo dat bedrijven vaak juist deze producten nodig hebben om te functioneren. Bij B2C zullen ze simpelweg stoppen met het gebruik van producten bij ontevredenheid. In dit artikel zul je lezen welke populaire feedback kanalen er zijn.
NPS berekenen: zo bereken je de Net Promoter Score
Met de Net Promote Score krijg je beter inzicht in het sentiment rondom jouw bedrijf. Bedrijven moeten immers trouwe klanten ten alle tijden behouden. Hoe je een Net Promoter Score kunt berekenen, lees je in dit artikel.
Case study: feedback surveys voor Hivos
Invalshoek heeft Hivos geholpen met marketing automation, online adverteren en conversie optimalisatie. Hoe we dat gedaan hebben wordt verder in de diepte besproken in deze case study.
Conversie optimalisatie: gebruik psychologie om je website te optimaliseren
Wist je dat sommige bedrijven in staat zijn een conversiepercentage van ruim 13% behalen? Afhankelijk van de branche waarin deze bedrijven zich begeven draagt een 13% conversiepercentage bij aan een gezonde ROI. Maar hoe worden deze bijzonder hoge conversiepercentages behaald?
Hoe richt je een marketing funnel in voor de ideale klantreis?
Vraag tien verschillende marketeers naar hun marketing funnels en je zult waarschijnlijk tien verschillende antwoorden krijgen. Waarom is dat? Omdat een marketing funnel geen one-size-fits-all strategie is. Jouw marketing funnel moet afgestemd zijn op het gedrag van jouw klant en hun koopgedrag.