Het beste van het web over marketing en sales van afgelopen week. Deze week over telemarketing, GDPR, jongerenmarketing en prijsbeleid.

Van lead naar klant: leads opvolgen na een campagne

Je hebt een telemarketingcampagne achter de rug. De campagne heeft gezorgd voor een hoop interessante leads. Om ervoor te zorgen dat de verrichtte inspanningen ook zijn vruchten afwerpen, is het vereist om leads op te volgen.

Lees dit artikel op het blog van NMC Skondras

De GDPR-aandachtspunten voor digital marketeers

De AVG of GDPR heeft veel impact op digital marketing en raakt vrijwel alle vakgebieden. Van analytics en conversie-optimalisatie tot display advertising, social media en de inzet van Google AdWords of Bing Ads. In dit artikel ga ik in op de voor (digital) marketeers relevante achtergrond van de AVG. Daarnaast deel ik enkele praktische aandachtspunten waar je direct mee aan de slag kunt.

Lees dit artikel op Frankwatching

Wat is de invloed van Google AdWords (SEA) op organische rankings (SEO)?

Het eerste wat je leert als beginnend marketeer is dat er binnen Google twee grootmachten zijn: SEO en SEA. Op het eerste oog lijken deze als Yin en Yang – bij SEA koop je je in, terwijl je je plek binnen de organische rankings moet ‘verdienen’ – maar toch staan de twee nauwer in verband met elkaar dan je zou denken. Zo heeft het investeren in Google AdWords meer voordelen voor SEO dan je in eerste instantie zou denken. Wat is dus de invloed van Google AdWords op jouw organische ranking?

Lees dit artikel op Marketingfacts

Prijsbeleid vaak onderschat als instrument voor winstgevende groei

Uit de Global Pricing Sales Study (GPSS) van Simon-Kucher & Partners blijkt dat 80% van de respondenten denkt dat een goede prijsstelling doorslaggevend is voor het realiseren van winstgevende groei. Desondanks zien marketeers pricing strategieën vaak over het hoofd als bron voor innovatie en winstgroei.

Lees dit artikel op Marketing Online

Vergeet je product, verkoop het resultaat

Als je een product wilt verkopen is het van belang dat je weet wat de grootste drijfveren van jouw prospect zijn om te kopen. Wat is zijn waarom? Nu kan het er veelal op lijken dat prospects duizend-en-een koopmotieven hebben. Uiteindelijk valt dit mee, elk persoon heeft per slot van rekening dezelfde soort behoeften.

Lees dit artikel op Sales Passie

Vijf goede voornemens om je business in 2018 een boost te geven

Persoonlijk ben ik niet zo van de goede voornemens. Ze doen het goed begin januari, maar zijn in februari al snel weer vergeten. Daarom wil ik het eens anders aanpakken en een aantal voornemens op een rij te zetten, die wel uitvoerbaar zijn en die geen grote veranderingen vereisen.

Lees dit artikel op Baaz

Jongerenmarketeer, staar je niet blind op het nieuwste socialmedia-kanaal

Hoe eerder social media als Snapchat en Instagram een plek krijgen in de mediastrategie hoe beter, denkt de jongerenmarketeer. Social media en jongeren zijn tenslotte de beste vrienden… Maar om als merk echt iets te bereiken op social, moet je wel begrijpen waarom jongeren een medium gebruiken. Aansluiting op het gedrag en de gewoonten van jongeren is vaak belangrijker dan het snel adapteren van nieuwe media. Laten we ons daarom in 2018 minder blind staren op het ‘magische’ kanaal. Vanaf dit jaar denken we echt sociaal.

Lees dit artikel op Frankwatching

 

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

In dit e-book hebben we de beste artikelen op het Invalshoek blog over marketing voor je verzameld. Download nu gratis dit e-book!

Bedankt! Je krijgt zo een e-mail met de download link.

Pin It on Pinterest