Het beste van het web over marketing en sales van afgelopen week. Deze week over duurzame content, marketing automation, multivariate testen & connecting the dots in B2B.

Marketing automation: de 5 trends voor 2018 + actielijst

Vraag mensen of ze marketing willen ondergaan en het antwoord zal vrijwel altijd “nee” zijn. Als marketeers weten we dat. Waarom besteden we dan zoveel tijd en geld aan het bombarderen van onze relaties met uitingen die geen verbinding maken? In 2018 moeten we nu echt eens werk gaan maken van de mogelijkheden die marketing automation ons biedt.

Lees dit artikel op Frankwatching

5 handvatten voor crossmedia strategie 3.0

In de wereld van de online en digitale ontwikkeling van de marketing en communicatie zien we een stijgende complexiteit in het aanbod van de mogelijkheden. We komen uit een tijd van 1 televisiekanaal, paar kranten en wat mogelijkheden voor adverteren. We verschuiven naar een wereld van complexe samenstellingen van online mogelijkheden. Het is aan de marketing en communicatie professional om de digitale oorlog in je voordeel te beslissen. En in je voordeel betekent dat ook dat je meer klanten werft, behoudt en bindt.

Lees dit artikel op Bijgespijkerd

Duurzame content: wat is het & waarom moet je ermee aan de slag?

Hoe mooi zou het zijn als de content die je verspreidt over een jaar of twee nog steeds relevant is. Als deze nog wordt gelezen en bezoek, leads en sales oplevert. Dat de tijd die een organisatie stopt in het creëren van content, zich jarenlang laat uitbetalen. Dat de content informatie bevat die van zo’n grote waarde is, dat de doelgroep jouw organisatie meer vertrouwen toedicht. Het is tijd voor duurzame content.

Lees dit artikel op Frankwatching

Zo haal je hogere conversies dankzij multivariate testen

Niet elke websitebezoeker gaat over tot een aankoop, maar door je website te optimaliseren voor conversies kun je je websitebezoekers wel zoveel mogelijk verleiden. De beste optimalisatietechnieken? Die verschillen per webshop en moet je dus uitvoerig testen. Door het testen en uitvoeren van conversie-optimalisatie middels een multivariate test hebben wij een toename van meer dan 20% in conversies gerealiseerd.

Lees dit artikel op Marketingfacts

Marketing automation: zo begin je ermee

Voor veel marketeers is marketing automation nog een lastig onderwerp. Maar ermee beginnen is niet zo lastig als het lijkt. Maar wat houdt marketing automation eigenlijk in? In dit artikel leg ik dat uit en schets ik de stappen om met marketing automation te beginnen.

Lees dit artikel op ons blog

SEO zonder tools: kom hoger in Google met gezond verstand

Trucjes, strategieën en honderden tools: als SEO’er voel je je soms meer programmeur dan marketeer. Dat is niet erg, zolang je je gezonde verstand ook blijft gebruiken. Daarom voor het nieuwe jaar 7 denktips om hoger te komen in Google.

Lees dit artikel op Frankwatching

Connecting the dots in B2B: over data, technologie en leiderschap in 2018

Connecting the dots gaat over het begrijpen van je klant. Het gaat over het samenbrengen van data en inzichten die je hebt en dit te gebruiken om je relatie met je klanten te verbeteren. Door je klanten beter te begrijpen, kun je hun op een meer gepersonaliseerde manier van dienst zijn.

Lees dit artikel op Marketingfacts

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

In dit e-book hebben we de beste artikelen op het Invalshoek blog over marketing voor je verzameld. Download nu gratis dit e-book!

Bedankt! Je krijgt zo een e-mail met de download link.

Pin It on Pinterest