Het beste van het web over marketing en sales van afgelopen week. Deze week over Google Analytics, GDPR, QR-codes en los zand.

Tips Voor Moderne B2B Leadgeneratie

In de B2B marketing gaat het vaak over leadgeneratie. Uiteindelijk zijn alle activiteiten; van b2b branding, tot marktbewerking gericht op het genereren van leads. Er zijn veel definities van een lead maar laten we even uitgaan van; bedrijven waar je mee in contact bent en een redelijke kans hebt je product en/of dienst te verkopen. Het creëren van deze verkoopkansen binnen de markt noemen we ook wel b2b leadgeneratie. Maar hoe genereer je B2B leads in 2018?

Lees dit artikel op B2B Marketeers

Google Analytics: zo meet je de marketing- én bedrijfsprestaties

Door Google Analytics-gegevens te combineren met externe kwantitatieve en kwalitatieve data, kun jij ook meerwaarde creëren voor je bedrijf. Sturen op werkelijke ROI, de effectief behaalde nieuwe business of de verdiende marge, dat loont!

Lees dit artikel op Frankwatching

Je marketing hangt als los zand aan elkaar

Je bent druk bezig met je marketing, maar het levert weinig op. Je bent bezig met e-mail marketing, bent blogs aan het schrijven en koopt advertenties op Google. Misschien heb je zelfs al een paar landingspagina’s en doe je aan display advertising. Maar het levert niks op want je hebt geen overkoepelende marketingstrategie. Dat is natuurlijk een heel slechte situatie om in te zitten als bedrijf. Welke kansen mis je hierdoor?

Lees dit artikel op ons blog

Het tweede leven van QR-codes

Misschien is het je ontgaan, maar de qr-code is terug. Niet zomaar, maar op het hoogste niveau. Dat is waarschijnlijk te danken aan het enorme succes van de qr-code in China, dat de ogen van topondernemingen heeft heropend. Partijen als IKEA, Apple, Schiphol, Samsung, PLUS Supermarkten laten zien welke kansen er liggen.

Lees dit artikel op Marketingfacts

7 tips om meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief te genereren

Het verzamelen van data, email adressen en andere informatie over klanten en potentiële klanten is het fundament voor succes voor nagenoeg elke marketeer. Het geven van het email adres om zich aan te melden voor de nieuwsbrief is een stap verder in het uiteindelijke doel van de marketingstrategie, klanten werven.

Lees dit artikel op Bijgespijkerd

Vijf redenen waarom leads niet kopen van je

Je zal nooit 100% van je deals sluiten, maar als telkens leads niet kopen van je zal daar een reden achter zitten. Maar wat zijn deze redenen? In dit artikel vind je een overzicht van een aantal van de meest voorkomende in B2B sales!

Lees dit artikel op ons blog

Het dagelijkse werk van een Data Protection Officer

Onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR / AVG) zijn sommige organisaties verplicht om een Data Protection Officer (DPO) aan te stellen. In Nederland wordt met betrekking tot deze functie ook wel van een Functionaris Gegevensbescherming (FG) gesproken. Een DPO of FG vervult binnen organisaties een onafhankelijke rol omtrent de bescherming van persoonsgegevens. Hij of zij adviseert het bedrijf over het gebruik van persoonsgegevens conform de privacywetgeving en toetst ook of het aan de wetgeving voldoet.

Lees dit artikel op Marketingfacts

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

In dit e-book hebben we de beste artikelen op het Invalshoek blog over marketing voor je verzameld. Download nu gratis dit e-book!

Bedankt! Je krijgt zo een e-mail met de download link.

Pin It on Pinterest