Het beste van het web over marketing en sales van afgelopen week. Deze week over social media, SEO, merkassociaties en kunstmatige intelligentie.

Welke factoren hebben invloed op je Google-ranking?

Direct verkeer naar een website, de bounce rate, een veilige website (HTTPS)… Volgens nieuw onderzoek van SEMrush hebben ze allen invloed op je ranking in Google. In dit artikel ga ik in op de resultaten en vertel ik wat dit voor jou als marketeer betekent.

Lees dit artikel op Frankwatching

Nederlandse organisaties laten veel potentie social media liggen

Het merendeel van de Nederlandse organisaties laten de volledige waarde en potentie van social media onbenut. Wil jij geen potentie laten liggen op social media voor jouw bedrijf? Bekijk dan ons E-mail Marketing, Social Media + CRM programma!

Lees dit artikel op Baaz Magazine

De GDPR-aandachtspunten voor digital marketeers

De AVG of GDPR heeft veel impact op digital marketing en raakt vrijwel alle vakgebieden. Van analytics en conversie-optimalisatie tot display advertising, social media en de inzet van Google AdWords of Bing Ads. In dit artikel ga ik in op de voor (digital) marketeers relevante achtergrond van de AVG. Daarnaast deel ik enkele praktische aandachtspunten waar je direct mee aan de slag kunt.

Lees dit artikel op Frankwatching

Vijf redenen om nu in een CRM te investeren

Een CRM is een waardevolle manier om je klantrelaties te beheren. Maar veel bedrijven, vooral in het MKB, gebruiken nog achterhaalde methodes. Bijvoorbeeld het bijhouden van relatiegegevens door middel van Excel sheets. Bedrijven die een CRM gebruiken hebben bewezen een hogere omzet en meer sales. Geen CRM gebruiken is dus een gemiste kans voor je bedrijf! In dit artikel vijf redenen om nu in een CRM te investeren!

Lees dit artikel op het Invalshoek Blog

Is het posten van links op social nog wel zinvol?

De meeste contentmarketeers roepen het te pas en te onpas: je eigen website moet het centrale punt zijn in je campagne. Vanaf allerlei owned en earned kanalen verwijs je terug naar je website. Maar is die strategie, met name voor social, nog steeds wel zo zinvol?

Lees dit artikel op Marketingfacts

Onderschat de waarde van merkassociaties niet

Staat er een reeks nieuwe productintroducties op de planning of wordt er een campagne gestart om een herpositionering van je merk over het voetlicht te brengen? Dat zijn ontwikkelingen die impact hebben op de merkbeleving bij consumenten. Hoe ga je daarmee om?

Lees dit artikel op Frankwatching

11 manieren waarop je met kunstmatige intelligentie je contentmarketing verbetert

Kunstmatige intelligentie (AI) is de drijvende kracht achter de digitale transformatie van marketeers. Met name op het gebied van content marketing is de waarde van AI groot. Er zijn zelfs zoveel toepassingen mogelijk, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom dit overzicht: maar liefst elf manieren waarop AI de digitale ervaring kan verbeteren.

Lees dit artikel op Marketing Online

 

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

In dit e-book hebben we de beste artikelen op het Invalshoek blog over marketing voor je verzameld. Download nu gratis dit e-book!

Bedankt! Je krijgt zo een e-mail met de download link.

Pin It on Pinterest