Het beste van het web over marketing en sales van afgelopen week. Deze week over toekomst van werk, digitale bedrijfscultuur, content marketing en sales.

Startpagina.nl bestaat in 2018 20 jaar!

Ooit begonnen we niet met een zoekmachine maar met een overzichtspagina. De verzamelsite Startpagina.nl viert in 2018 haar twintigjarig bestaan. Inclusief themapagina’s bereikt de site van uitgever Sanoma maandelijks bijna vijf miljoen Nederlanders die een veelvoud aan pagina’s bekijken.

Lees dit artikel op Nieuws.social

Toekomst van Werk: NetWerken

De arbeidsmarkt verandert in rap tempo. Flexiblisering en hybridisering zorgen voor andere werkvormen zoals zzp’ers, payrollers, freelancers en mensen met meerdere deeltijdbanen. Daarmee verandert ook de manier van werken; er wordt anders samengewerkt en gecommuniceerd. Zo organiseren vele werkenden zich in netwerken waaruit tijdelijke teams gevormd worden. Is hier sprake van een radicale verandering op de arbeidsmarkt? Werken we in de toekomst alleen nog binnen netwerken in plaats van organisaties? En hoe ziet dat werken er dan precies uit?

Bekijk dit event op de website van Pakhuis de Zwijger

Het belang van een digitale bedrijfscultuur

Digitalisering verandert organisaties in rap tempo. Nieuwe businessmodellen en werkwijzen worden geïmplementeerd om de winstgevendheid en het voortbestaan van de organisatie veilig te stellen. Een belangrijke succesfactor voor een geslaagde digitale transformatie is dat medewerkers de nieuwe modellen, technologieën en werkwijzen omarmen. Sterker nog, die moeten onderdeel gaan uitmaken van de bedrijfscultuur. Uit diverse onderzoeken blijkt dat zo’n digitale bedrijfscultuur niet van de ene op de andere dag tot stand kan worden gebracht.

Lees dit artikel op Marketingfacts

Hoe overwin je jouw angst om te verkopen?

Het is overduidelijk dat het verkoopproces één van de belangrijkste aspecten van een onderneming is. Zonder omzet is er immers geen bedrijf. Toch zie je dat het gros van de ondernemers slapeloze nachten heeft door de gedachte dat ze hun eigen producten en diensten moeten aanbieden aan hun doelgroep. De angst om afgewezen te worden of de angst dat het product niet goed genoeg is zijn hoofdredenen waarom ondernemers niet van sales houden.

Lees dit artikel op Sales Passie

Content marketing: de zes belangrijkste KPI’s

Wat is content marketing? Dit is de definitie die ik gebruik: content marketing heeft als doel om leads te genereren bij een specifieke doelgroep door het aanbieden van relevante en kwalitatieve content. Maar hoe hoe je in de gaten dat je dit doel ook daadwerkelijk aan het bereiken bent? Dat de je door de juiste key performance indicators (KPI’s) te gebruiken en deze scherp in de gaten te houden.

Lees dit artikel op ons blog

Marketeers werken met persona’s maar wat vindt de klant daarvan?

Data: we zijn er dol op. Het zou marketeers in staat stellen om een beter en gerichter aanbod te doen. Het maken van profielen is de core business van Facebook en Google. Met behulp van alles wat je zoekt, liked en voorziet van hartjes, maken deze geldfabrieken kansberekeningen of deze klant past bij jouw shampoo. Marketeers doen dat niet om geld te verdienen, maar om de klant te helpen. Hoe handig is het immers niet dat marketeer Jansen bij Unilever precies weet dat jij roos hebt, omdat je tien keer het zoekwoord antiroos-shampoo had ingetikt.

Lees dit artikel op Marketingfacts

Het laatste harnas in sales

Onlangs bracht ik een bezoek aan het kledingmuseum in Haarlem. “Wat saai”, hoor ik je denken, maar het was zeer boeiend om te zien hoe kleding zich in de afgelopen duizenden jaren heeft ontwikkeld. Vooral de transformatie van het middeleeuwse harnas, tot het moderne pak van mannen (en soms vrouwen), vond ik interessant. In de loop van de tijd wijzigde het praktische doel van het ijzeren pak van bescherming naar statussymbool en decoratie. Vooral met de komst van vuurwapens bleek het pak zijn beschermende functie te verloren: kogels bleken de harnassen te doordringen. Zo gingen mannen stap voor stap lichtere kleding dragen. Om uiteindelijk in een modern pak of colbert rond te lopen.

Lees dit artikel op het blog van NMC/Skondras

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

In dit e-book hebben we de beste artikelen op het Invalshoek blog over marketing voor je verzameld. Download nu gratis dit e-book!

Bedankt! Je krijgt zo een e-mail met de download link.

Pin It on Pinterest