Het beste van het web over marketing en sales van afgelopen week. Deze week over contentanalyse, chatbots, GDPR en de klantenservice van overmorgen.

De 3e golf van automatisering: klantenservice in de wereld van overmorgen

Ben je al eens geholpen door de bot van een klantenservice? Bestel je al producten via je eigen spraakgestuurde assistent? En ben je al bekend met augmented reality en artificial intelligence? We staan aan de basis van de derde golf van automatisering. Na het internet en de dominantie van de mobiele telefoon, krijgen we te maken met slimme technologieën met zelflerende systemen. Hierdoor worden klanten sneller geholpen en wordt service maximaal afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van de klant. Wat betekent dat voor jouw bedrijf? Wat kun je verwachten en hoe kun je anticiperen op overmorgen?

Lees dit artikel op Frankwatching

Bouwsector voorop met B2B e-commerce

De bouwsector loopt voorop bij de implementatie van B2B e-commerce. Dat is de uitkomst van onderzoek van Sana Commerce onder 300 bedrijven wereldwijd. 84 procent van de bouwbedrijven geeft aan dat ze in de toekomst 100 procent online willen verkopen.

Lees dit artikel op Emerce

Chatbots: de interessantste toepassingen voor jouw organisatie

2018 wordt hét jaar van de chatbots. Niet alleen worden chatbots door grote corporates gebruikt om te ondersteunen in taken, maar ook het MKB gaat hiermee aan de slag. Omdat technologie zich razendsnel ontwikkelt, wordt de inzet van chatbots steeds bereikbaarder.

Lees dit artikel op Frankwatching

Zo achterhaal je de ‘not provided’ zoekwoorden in Analytics

Weten welke zoekwoorden bezoekers hebben gebruikt om op jouw site te komen is waardevol voor SEO-optimalisatie. Als je dan ook nog eens weet welke zoekwoorden succesvol zijn en conversies hebben opgeleverd is dat nog veel waardevoller. Helaas laat Google Analytics dit bij de organische zoekopdrachten niet zien en wordt bij ongeveer 99 procent van de zoekwoorden ‘not provided’ weergegeven. Maar er is nu een mogelijkheid om deze ‘not provided’ zoekwoorden te achterhalen.

Lees dit artikel op Marketingfacts

5 tips om je merk te versterken met Snapchat

Snapchat is een sociaal medium dat veel gebruikt wordt door jongeren. Toch zien we een gestage groei bij andere groepen die het sociale medium gaan gebruiken. Als marketeer moeten we er dus wel degelijk over nadenken hoe we Snapchat inzetten.

Lees dit artikel op Bijgespijkerd

De ultieme checklist voor de GDPR

Nu 2018 begonnen is, komt de deadline echt dichtbij. Vanaf 25 mei moeten alle organisaties zich houden aan de nieuwe privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR). Deze wet vervangt de huidige Wet bescherming persoonsgegevens en stelt strengere eisen aan de manier waarop persoonsgegevens worden verwerkt.

Lees dit artikel op Marketingfacts

Nieuwe Facebook-update benadeelt pagina’s. Wat nu?

Het moment waar we allemaal voor vreesden is gekomen: Facebook gaat posts van bedrijven verder beperken in de tijdlijn van haar gebruikers.

Lees dit artikel op Frankwatching

Contentanalyse: hoe maak je interactie met je content meetbaar?

Altijd al benieuwd geweest naar de echte interactie van een bezoeker met de contentpagina’s op je website? Dan zou je natuurlijk de metrieken Gemiddelde tijd op pagina of Gemiddelde tijd op site van Google Analytics kunnen gebruiken. Deze metrieken geven een globaal inzicht in de (totale) tijd die een bezoeker doorbrengt op pagina’s of de gehele website. Het is alleen niet heel betrouwbaar om conclusies te baseren op deze data.

Lees dit artikel op Marketingfacts

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

In dit e-book hebben we de beste artikelen op het Invalshoek blog over marketing voor je verzameld. Download nu gratis dit e-book!

Bedankt! Je krijgt zo een e-mail met de download link.

Pin It on Pinterest