Het beste van het web over marketing en sales van afgelopen week. Deze week over marketing automation, adblockers, content cleanup en hoe je het benodigde marketing budget krijgt.

Deze 7 trends bepalen de digitale wereld in 2018

2017 ligt achter ons, en wat een jaar was het. Terwijl de Bitcoin-bubble de aandacht trok, schoten de investeringen in blockchain-powered initiatieven door het plafond. We zagen kunstmatige intelligentie steeds toegankelijker, dagelijkser en zelfs levensoverstijgend toegepast worden. En terloops werden onze telefoons ook nog even opgewaardeerd tot heuse augmented reality devices. Met ongekend grote hacks, forse kritiek op voormalige tech-oogappels en zelfs het almachtige Facebook dat hand in eigen boezem steekt, was 2017 bepaald geen luchtig jaar.

Lees dit artikel op Frankwatching

Wat is Marketing Automation?

Een prospect heeft interesse in jouw product of dienst en zoekt informatie. Hij zit nog in de oriëntatiefase. Maar hoe houd je hem vast, blijf je in contact en zorg je dat hij uiteindelijk ook bij je gaat kopen? Het antwoord op deze vragen: marketing automation. Deze techniek, of liever: combinatie van technieken, stuurt je prospect op slimme wijze door het aankoopproces. Het heeft alles te maken met het heel gericht aanbieden van relevante content die perfect getimed is.

Lees dit artikel op het blog van Salesforce

Flink deel websites zet technieken in voor detectie adblockers

Zeker een derde van de 10.000 populairste websites hebben maatregelen genomen om adblockers te detecteren. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van University of Iowa en UC Riverside. Eerdere schattingen waren flink lager.

Lees dit artikel op Emerce

Het waarom en hoe van de content cleanup

De content op de website is actueel en speelt volledig in op de wensen van de bezoekers. Tenminste, dat is het doel. Daarom voer je periodiek een content cleanup uit.

Lees dit artikel op 42bis

Zo krijg je het marketing budget dat je nodig hebt

Is het in jouw bedrijf ook altijd een strijd hoe de budgetten worden verdeeld? En is het een gevecht om ervoor te zorgen dat marketing voldoende budget krijgt? Voldoende marketing budget is cruciaal om de bedrijfsdoelstellingen te halen. Maar toch vinden veel marketing managers het lastig om voldoende budget te claimen. Hoe komt dat? En hoe zorg je ervoor dat je toch voldoende budget krijgt voor je marketingactiviteiten?

Lees dit artikel op ons blog

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

Download nu gratis het Invalshoek Marketing Handboek

In dit e-book hebben we de beste artikelen op het Invalshoek blog over marketing voor je verzameld. Download nu gratis dit e-book!

Bedankt! Je krijgt zo een e-mail met de download link.

Pin It on Pinterest