Marketing & Sales Blog

Prijsstrategie voor de zakelijke markt

Prijsstrategie voor de zakelijke markt

Prijsstrategie speelt een sleutelrol in het bepalen van de inkomsten van je bedrijf. Als je je prijzen te laag instelt moet je veel meer mensen bereiken om voldoende inkomsten te genereren. Stel je je prijzen te hoog in, dan verlies je klanten met kleinere budgetten. Het is dus een fijne balans. Want als je prijzen verkeerd stelt gaat dat ten koste van de omzet en winstgevendheid van je bedrijf.

Artikel lezen
Wat is demand generation?

Wat is demand generation?

Veel mensen denken dat demand generation alleen draait om het stimuleren van de vraag naar een product. Maar in werkelijkheid gaat het om veel meer dan dat. Demand generation is een uitgebreide strategie die gericht is op het opbouwen van langdurige betrokkenheid en interesse bij potentiële klanten. Het gaat niet alleen om het creëren van vraag, maar ook om het positioneren van je merk als een vertrouwde adviseur, het genereren van leads en het versnellen van de verkooppijplijn.

Artikel lezen
Boze klanten, hoe ga je daarmee om zonder ze te verliezen?

Boze klanten, hoe ga je daarmee om zonder ze te verliezen?

Toen je begon met je eerste bijbaantje in een winkel of in de horeca had je waarschijnlijk geen idee van hoe boos klanten konden worden. Maar dat werd waarschijnlijk snel duidelijk. Ze verhieven hun stem, hun ademhaling werd sneller en ze richtten al hun woede op jou. Het voelde misschien wel als een persoonlijke aanval. Het is niet gek dat je destijds weinig motivatie meer voelde voor dat eerste baantje, waardoor je productiviteit ook hard omlaag ging.

Artikel lezen
Wat is native advertising?

Wat is native advertising?

Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties worden gebruikt die de vorm en functie nabootsen van de sites of apps waarop ze worden vertoond. In plaats van te veel aandacht te trekken, hebben native ads meer een redactionele look en feel; ze zien er dus niet uit als normale advertenties. Ze vermengen zich als het ware met de rest van de content op de website.

Artikel lezen
Een webinar organiseren, zo doe je dat!

Een webinar organiseren, zo doe je dat!

Het organiseren van webinars is een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken in een wereld waar steeds meer digitaal en op afstand gecommuniceerd wordt. Sinds werken op afstand steeds meer de norm wordt zijn mensen meer dan ooit afhankelijk van technologie voor onderwijs en communicatie. Dit houdt in dat er steeds vaker Zoom meetings dan live meetings plaatsvinden, vaker bij werknemers thuis afgesproken wordt dan in kantoren en dat er vaker webinars plaatsvinden dan live events.

Artikel lezen