Marketing & Sales Blog

Wat is demand generation?

Wat is demand generation?

Veel mensen denken dat demand generation alleen draait om het stimuleren van de vraag naar een product. Maar in werkelijkheid gaat het om veel meer dan dat. Demand generation is een uitgebreide strategie die gericht is op het opbouwen van langdurige betrokkenheid en interesse bij potentiële klanten. Het gaat niet alleen om het creëren van vraag, maar ook om het positioneren van je merk als een vertrouwde adviseur, het genereren van leads en het versnellen van de verkooppijplijn.

Artikel lezen
Boze klanten, hoe ga je daarmee om zonder ze te verliezen?

Boze klanten, hoe ga je daarmee om zonder ze te verliezen?

Toen je begon met je eerste bijbaantje in een winkel of in de horeca had je waarschijnlijk geen idee van hoe boos klanten konden worden. Maar dat werd waarschijnlijk snel duidelijk. Ze verhieven hun stem, hun ademhaling werd sneller en ze richtten al hun woede op jou. Het voelde misschien wel als een persoonlijke aanval. Het is niet gek dat je destijds weinig motivatie meer voelde voor dat eerste baantje, waardoor je productiviteit ook hard omlaag ging.

Artikel lezen
Wat is native advertising?

Wat is native advertising?

Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties worden gebruikt die de vorm en functie nabootsen van de sites of apps waarop ze worden vertoond. In plaats van te veel aandacht te trekken, hebben native ads meer een redactionele look en feel; ze zien er dus niet uit als normale advertenties. Ze vermengen zich als het ware met de rest van de content op de website.

Artikel lezen
Een webinar organiseren, zo doe je dat!

Een webinar organiseren, zo doe je dat!

Het organiseren van webinars is een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken in een wereld waar steeds meer digitaal en op afstand gecommuniceerd wordt. Sinds werken op afstand steeds meer de norm wordt zijn mensen meer dan ooit afhankelijk van technologie voor onderwijs en communicatie. Dit houdt in dat er steeds vaker Zoom meetings dan live meetings plaatsvinden, vaker bij werknemers thuis afgesproken wordt dan in kantoren en dat er vaker webinars plaatsvinden dan live events.

Artikel lezen
Wat zijn OKR's? Objectives & Key Results

Wat zijn OKR's? Objectives & Key Results

OKR’s klinken misschien als iets ingewikkelds, maar als je eigenlijk niet eens weet wat OKR’s zijn denk je misschien te snel dat het “weer zo’n trendwoord” is. Zodra je de echte betekenis en de potentie ervan kent zul je OKR’s en alle mogelijkheden waarschijnlijk gaan omarmen. Het stellen van de juiste doelen is het moeilijkste deel van OKR’s. In deze blogpost leggen we uit wat OKR’s zijn, hebben we het over de rol die ze spelen in employee engagement, laten we enkele voorbeelden zien van bedrijfs en team OKR’s en delen we hoe je de beste doelen kunt stellen en richting kunt creëren.

Artikel lezen