Waarom we bij Invalshoek maximaal één nieuwe klant per maand aannemen
Hier bij Invalshoek is ons beleid dat we per maand maximaal één nieuwe klant aan boord nemen. Dit doen we omdat we het belangrijk vinden om een goede relatie met nieuwe klanten op te bouwen, en daarvoor is aandacht en tijd nodig en zelfs erg belangrijk. Maar ook omdat we het belangrijk vinden om kwaliteit te leveren en te blijven leveren aan onze klanten. In dit artikel ga ik dieper in op waarom we de regel van ‘één nieuwe klant per maand’ hanteren.
De eerste maand is voor elke nieuwe klant intens
Er gebeurt heel veel in de eerste maand van een nieuwe klant! Er worden bijvoorbeeld workshops georganiseerd, technieken en strategieën moeten geregeld moeten, content moet gemaakt moet worden en ook designs voor onder andere email en landingspagina’s. Daarbij verwachten we ook veel van onze klanten! We gooien geen werk overboord, maar zorgen voor een echte samenwerking waarbij we het programma afstemmen op de specifieke behoeften van onze klanten. Hoe we de eerste maand precies aanpakken lees je in het Invalshoek proces. Daarnaast vinden we het belangrijk om voldoende ruimte hebben om op hulpvragen te reageren of om extra bij te springen als dat nodig is. Daarvoor houden we graag voldoende tijd vrij!
Kwaliteit is voor ons belangrijker dan kwantiteit
Natuurlijk willen we zoveel mogelijk klanten hebben, maar we willen niet dat de kwaliteit die we aan onze klanten leveren ten koste gaat van een te snelle groei. Goed werk leveren voor klanten die we écht kunnen helpen en die echt bij ons passen vinden is voor ons belangrijk. Maar om daar voor te zorgen kunnen we ons aandacht niet over teveel klanten verdelen: Daarom nemen we maar één nieuwe klant per maand aan zodat we de hoogste kwaliteit leveren in onze dienstverlening.
Wij vinden persoonlijke aandacht belangrijk
Persoonlijke aandacht gaat niet samen als we onze aandacht moeten verdelen over teveel nieuwe klanten. We lossen complexe problemen op voor klanten met complexe producten en lange aankoopprocessen en dat willen we niet afraffelen. Voor ons is het belangrijk dat we de problemen en uitdagingen van onze nieuwe klanten goed begrijpen zodat we de juiste oplossing kunnen bieden en dat gaat niet zonder persoonlijke aandacht en de tijd nemen om goed te luisteren naar onze klanten.
We willen echt iets betekenen voor elke nieuwe klant…
…maar dat kan niet als we niet de juiste klanten hebben. Als we twijfelen of we echt iets kunnen betekenen dan verwijzen we een potentiële klant liever door naar een ander marketing bureau dat beter bij diens behoefte past. We willen met elke klant een lange termijn relatie aangaan en werken daarom niet op projectbasis.
Liever één klant die we echt helpen dan tien die we een beetje helpen
Daarom zijn we ook transparant in de resultaten van onze campagnes. Elke klant krijgt na de eerste maand een live dashboard waarop de resultaten realtime te zien zijn, een wekelijkse mail met rapportages en elke maand een call om de resultaten te bespreken. Daarbovenop bieden we onze klant elk kwartaal een strategische deepdive van een dag om nog meer resultaat te behalen. Indien nodig en in overleg kan dit vaker plaatsvinden. Dit alles kunnen we niet bieden als we onze aandacht over teveel nieuwe klanten verdelen. Daarom beperken we het aantal nieuwe klanten dat we aannemen om te garanderen dat we kwaliteit bieden aan onze bestaande klanten.