Case study: marketing & sales voor het Rolmodellen Bureau
Het Rolmodellen Bureau is het sprekers- en kennisbureau met impact in de 21e eeuw. Dit jonge bedrijf is in 2017 opgericht door Fatima Akchar en is gevestigd in Den Haag. De sprekers van het Rolmodellen Bureau zijn te boeken voor gastlezingen, masterclasses, workshops, als storytellers of als dagvoorzitters. Het Rolmodellen Bureau onderscheidt zich van andere sprekersbureaus door de focus op maatschappelijk relevante thema’s te leggen. Wij van Invalshoek helpen het Rolmodellen Bureau met marketing en sales. Ik interviewde Fatima over de samenwerking tussen het Rolmodellen Bureau en Invalshoek op het gebied van marketing en sales.
Kan je wat meer vertellen over het Rolmodellen Bureau? Over wat jullie missie is en wat jullie willen bereiken?
Vanuit het Rolmodellen Bureau willen wij rolmodellen inzetten voor meer social impact in de impact economie waarin we leven. Daarmee willen we een beweging in gang zetten die bijdraagt aan de toekomst, maar ook een fundament legt voor meer kennis en inclusiviteit.
Wij zitten middenin een maatschappelijke transitie en daar hoort impact maken bij. Wij zien dat rolmodellen daarin sleutelfiguren kunnen zijn en daarom bieden wij diensten aan bedrijven, organisaties, semioverheid en onderwijsinstellingen zoals sprekers, het rolmodel, voor het geven van lezingen, gastcolleges, workshops en masterclass rondom maatschappelijk relevante thema’s. Wij faciliteren dit en bemiddelen in de processen erachter. Daarnaast organiseren wij ook samen met deze organisaties themadagen.
Je werkt nu een tijdje samen met Invalshoek voor marketing en sales. Hoe bevalt dat?
De samenwerking met Invalshoek bevalt ons super! Wij werken nu al een tijdje samen met Invalshoek en zij helpen ons processen te in kaart te brengen, te versnellen en om meer inzichten in sales en marketing te krijgen. In het begin, toen we net waren gestart, hadden we deze processen nog niet op orde en door de samenwerking krijgen wij meer rust en inzicht, maar ook ruimte voor het optimaliseren en professionaliseren van onze processen en diensten. Als organisatie helpt ons dat om meer te groeien en intern te professionaliseren, maar ook naar buiten toe.
“Invalshoek weet waar ze het over heeft. Ik had nog nooit iets op dit gebied gedaan en heb ontzettend veel geleerd en ons werk wordt er door gemakkelijker.
Invalshoek is een aanrader voor zowel starters als al bestaande bedrijven.”
Fatima Akchar
Rolmodellen Bureau
Wat zijn de punten over marketing en sales waarvan je nu het meeste hebt geleerd?
Invalshoek heeft ons geholpen om meer inzicht te krijgen in onze sales en marketing activiteiten, hoe die te werk gaan en wat je wel en niet moet doen met marketing en sales. Daarnaast helpt Invalshoek ons met hoe we onze activiteiten uit kunnen werken tot in de kleine details om zo meer klanten te vinden, om zo betere service te leveren en om onze diensten beter af te stemmen op de behoeften van onze klanten.